Service en garantie

Iedereen die een product koopt, heeft recht op een deugdelijk en/of werkend product. Dat is de wettelijke garantie. Er bestaat echter niet iets als een wettelijke garantietermijn. Bouwbink doet er ook alles aan om jou een goed en/of werkend product te leveren.

Garantietermijn

Voor de producten van Bouwbink is er niet één vastgesteld garantietermijn. De duur van de garantie is afhankelijk van het product dat je koopt. Bouwbink hanteert hierbij de vastgestelde fabrieksgarantie.

Garantiebewijs

De factuur van je bestelling is ook het garantiebewijs van het bestelde product. Wil je aanspraak maken op garantie, dan vragen wij je om een kopie of het ordernummer op de bestelling. Heb je een account? Mooi! Dan kun je razendsnel de factuur en/of het ordernummer terugvinden in je besteloverzicht. Bij sommige producten krijg je een garantieboekje meegeleverd. Bewaar deze goed! 

Product is al beschadigd bij ontvangst

Is er al een gebrek aanwezig bij levering? Dan heb je recht op herstel of vervanging. Ben je zakelijke klant, dan moet je zelf aan kunnen tonen dat er een ondeugdelijk product is geleverd. Ben je een particuliere klant dan valt de levering onder consumentenverkoop en ligt de bewijslast bij Bouwbink. Volg de stappen van het retourproces en we lossen het op!

Reparatie van het product tijdens de garantietermijn 

Wanneer blijkt dat het product bij normaal gebruik niet goed functioneert binnen de garantietermijn, dan heb je recht op herstel. Wij zorgen dan dat het product terecht komt bij de leverancier of fabrikant, welke zal zorgen voor een oplossing. Voor goede afhandeling van een reparatie onder garantie vragen wij je dan ook de factuur en/of het garantiebewijs goed te bewaren.

Wat moet je vervolgens doen? Je volgt de stappen van het retourproces en geeft in het retourformulier aan dat het een reparatie betreft. 

Reparatie van het product buiten de garantietermijn

Wanneer je een product hebt dat buiten de garantie kapot gaat is dat enorm vervelend. Gelukkig bestaat er in veel gevallen de mogelijkheid om een dergelijk product te laten repareren. Neem contact met ons op voordat je het product retour stuurt om ter reparatie aan te bieden. 

Product is kapot door eigen toedoen 

Wanneer een product door eigen toedoen kapot gaat, kunnen wij dit helaas in geen enkel geval onder garantie laten repareren. Gelukkig kunnen wij wel een reparatieverzoek bij de leverancier of fabrikant indienen. Neem contact op met Bouwbink en we zoeken samen naar een oplossing. Voordat we tot reparatie overgaan informeren we je natuurlijk over de kosten. Aan jou de keus!

Recycling

Je hebt een nieuw elektrisch product gekocht bij Bouwbink. Tof! Maar wat doen je nu met het oude product? Bij aankoop van een elektrisch product zit er een recyclingsbijdrage in de prijs verwerkt. Met de recyclingbijdrage draag je bij aan de kosten voor inzameling en recycling (hergebruik) van oude of kapotte elektrische apparaten. Je kunt het oude of kapotte product naar de milieustraat brengen, zodat het gerecycled kan worden. Denk aan het milieu! Het is namelijk zonde dat bijvoorbeeld jouw elektrische gereedschap in de verbrandingsoven beland, terwijl het mogelijk herbruikbare onderdelen bevat.